Regnet det bara strilar ner.

Ursäkta tjatet men jag är så evigt trött på regn och blåst. Jag vet att det kunde varit värre men det brukar vara avsevärt bättre, det är ju det man jämför med. Jag kan nog bara minnas någon enstaka dag som har varit bra den senaste tiden. Nåja min man som är hobbymeteorolog (😉) säger att det ska bli bättre imorgon , så vi hoppas på det.

När jag inte minns vad vi har gjort så brukar jag kolla mitt mobilgalleri. Det hjälper inte så mycket nu eftersom lusten att ta bilder avtar med vädret. Dessutom har man ingen stor lust att vara utomhus.

En tur till Villamartin.

Vi hade lite ärenden. Vi var bl.a på trädgårdshandeln och köpte lite jord och det råkade bli några växter/örter också.

Mycket krukor att välja på.
Marknadsöl på An Sibin i lördags..

med Tommy och Carin. Solen kom fram mer och mer och restaurangen fylldes på mer och mer.

Fullt av dessa vårblommor nu.

Nästa dag var faktiskt också solig så det blev en promenad till havet. Det var länge sedan.

Playa Flamenca

Som vanligt var det mycket folk ute och söndagspromenerade, vinden till trots. Det hade utfärdats vädervarningar inför måndag-onsdag och det hade redan börjat blåsa upp.

En paus på Rockys.

Igår åkte vi och bokade tid hos tandläkaren för oss båda. Det var på tiden. Sedan blev det en tur till Mercadona och påfyllning av kyl och frys. När huset var städat och kylen påfylld blev det till att köra till flygplatsen och hämta Christer och Annica som besökt familj i 🇸🇪. Jag gäspade hela vägen från och till flygplatsen. Det måste vara vädret som gör det, för sovit dåligt hade jag inte gjort.

Nu ska jag förbereda lite köttfärssås som ska gotta sig länge på spisen. Hoppas att ni har det bra var ni än är och vilket väder ni än har.

😉😀

6 kommentarer

  1. Ama de casa · april 5, 2022

    Ja, nu är vi verkligen trötta på det här fulvädret! Hoppas det vänder imorgon.
    Helgens lilla paus var trevlig, men nu får det ordna till sig ordentligt!!!

    Gilla

    • friochlycklig · april 6, 2022

      Inte trodde jag att vi skulle prata/tänka så mycket på vädret efter att vi flyttat till 🇪🇸, men vad visste jag? Hittills känns det lovande för dagen. Det är ☀️. Kram

      Gilla

  2. Annica · april 6, 2022

    Hemma bra men borta bäst ☀️☀️ 😉
    Kram

    Gilla

    • friochlycklig · april 6, 2022

      Trivs du inte hemma? 😔
      Det får du göra något åt ju. 🤔
      Ha en fin dag! Kram

      Gilla

  3. mamma C · april 6, 2022

    Ja lite småtrött är man på detta väder som vi haft.
    Men idag har jag sett solen fast temperaturen är det ingen wow-känsla på precis.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carin

    Gilla

    • friochlycklig · april 6, 2022

      Lite hopp känner man allt idag, trots lite kyla. Ha det fint du med. Kram

      Gilla

Lämna en kommentar