När tiden går fort…..igen ⏳

Jag vet inte hur jag ska börja eller knappt hur jag ska sluta. 🙂

Jo förresten, nu vet jag hur jag ska börja. Jag ska hänga upp lite tvätt för nu piper tvättmaskinen. Som jag kanske nämnt tidigare så har det blivit dyrare el under vissa tider och därför sparar jag tvätten till helgen. Nu är första maskinen ute och jag förflyttar er/mig till i tisdags då jag faktiskt hann med att städa. Sedan kom dottern och lilleman och vi åkte till handelsträdgården för att köpa jord.

Gullunge.
Vår favorit på vägen mot San Miguel.

Nästa dag var det dags för ostinköp på Jumerca. Vi tänkte ta en öl på Waldemars men blev bjudna på två hos C och F istället. Fredrik skulle hämta en söndrig kran där. (Fråga inte).

På väg hemåt.

Sedan ägnade F eftermiddagen åt att laga kranen (fråga inte 🤔) och jag åt en bok och pizzabak.

Torsdagen var ganska ”busy ”. Vi gick till Lidl.

The Cavern på hemvägen.
Vi fick finbesök.
Vi hämtade upp C och A på flygplatsen.
Vi såg 🇸🇪 vinna över 🇪🇦 i fotboll på La Familia tillsammans med C och F.

Vi stupade i säng vid 1-tiden efter en dag full av händelser.

I fredags var vi lite trötta men det kom en förfrågan om ett litet em-möte på The Cavern och då gick vi dit och träffade lite ”kändisar ”.

Det blev några timmar och vi blev hungriga så vi hängde med upp på Chili pepper och käkade innan hemgång.

Igår var det minsann lördag igen. Det var inte igår……eller jo det var igår. Vi hämtade upp våra vänner A och C och gick till An Sibin för en marknadsöl minus marknad.

Fullt när vi kom så vi fick sitta halvinne.
Solfjäder som jag ”ärvt ” från min mor en viktig ägodel i sommartid här.
Lite musik på The Cavern på hemvägen.

Eftersom vi hade varit ute många timmar och var trötta, hungriga och klibbiga så bestämde vi oss för att vi inte ville gå hem och laga mat utan istället betala någon annan för att göra det åt oss.

Annica och jag delade på en förrättsbricka.

Det blev McCoys som ligger bredvid. Sedan vandrade vi hem och tittade på Netflix till sängen ropade. Nu ska jag snart hänga ut nästa maskin tvätt och sedan får vi se vad söndagen bjuder på. Ha ett fint avslut på denna och en bra kommande vecka!

6 kommentarer

  1. Annica · september 5, 2021

    Här går tvättmaskinen för fullt med 🙂
    Finns ju annat man kan lägga pengar på än ”dyrel” 😂😉
    Kram

    Gilla

    • friochlycklig · september 6, 2021

      Definitivt! Skönt dessutom med en nästan tom tvättkorg. Kram

      Gilla

  2. mamma C · september 5, 2021

    Fullrulle mest hela tiden, det tar på krafterna 😵.
    Men har du ätit en bok???? 😉🤔😁.
    Kram Carin

    Gilla

    • friochlycklig · september 6, 2021

      Jag tänker inte berätta vilken bok det var men jag lärde mig något på kuppen. Kram 😁

      Gilla

  3. Ama de casa · september 6, 2021

    Härliga dagar… igen! Perfekt att dela på mat och helgtvätt har nog dom flesta gått över till. Men jag undrar en sak… Vad handlade det där med den söndriga kranen om? 😉

    Ha en fin start på veckan!

    Gilla

    • friochlycklig · september 6, 2021

      NEJ! Du fick ju inte fråga. 😉 (ps allting är bra att ha i Fs värld +det är en utmaning). Kram

      Gilla

Lämna en kommentar