Äntligen kom solen fram igen.  ☀️

Lite småplock och prat med vår vän som anlänt efter en strapatsrik resa från Frankrike. 
Nästa dag var vädret ljuvligt så vi gick Punta Prima till Playa Flamenca längs havet. 
K kände på vattnet men badade inte. 
På kvällen kom dottern och lilleman och åt med oss.
K köpte en tårta.  Någon har fyllt 4, någon 33 och några 60! Elián blåste ljusen många gånger.  Det var nästan så att jag trodde att det var Buttericks-ljus. 

Vi gick och handlade i torsdags när K träffade vänner från Cartagena. 

Penne a la vodka och hembakat vitlöksbröd. 

Rosen på bordet är från dottern.  Hon kom med den i tisdags.  Det var dia del libro (bokens dag) här i Spanien och då ger man en ros och en bok till någon man tycker om.  Böcker har jag gott om. 

Fredagscava hos C och A. 
Marknad med efterföljande öl i lördags. 
Dottern kom med lilleman efter jobbet och jag lagade tagliata. 
Han hittade morfars hörselkåpor och det var kul att ha på dem och säga ”VA ” hela tiden. 

Söndag och måndag regnade det nästan utan uppehåll. 

Det såg ut såhär när jag hängde ut täcken för luftning. 
K bjöd på lunch.

Vi var på ett trevligt café med stor lekhörna.  F stannade hemma pga fotboll.  Elián lekte och dottern,K och jag fikade och pratade.  De skulle prompt besöka Hello candy på hemvägen. 

Väntade i bilen när de köpte svenskt godis. 

När dottern och lilleman åkt hem så mikrade vi rester och såg på en film.

Såhär såg det ut när vi körde K till flygbussen igår. 

Hela dagen höll det på.  Vi blev som vanligt förkylda efter resan (🇸🇪) så vi höll oss inne och hade en mysdag med tända ljus och filt och tv. 

Vått och grått. 
K och jag fick varsin liljekonvalj av dottern.  F planterade dem.  Jag tar med den ena till 🇸🇪 i sommar. 

Trevlig Valborg och naturligtvis resten av veckan! Solen lyser igen och jag hoppas att den lyser i Sverige också, eller var du nu befinner dig. 

Brickan har min vän Eva.  Där kan ni lära några fina skånska ord och uttryck. 

2 kommentarer

  1. Anonym · 16 dagar sedan

    Hon fick några dagar med strålande väder i alla fall din väninna.

    Konstigt att man jämt blir snorig nu när man varit i Sverige. Man börjar att undra om de där jäkla sprutorna som man var tvungna att ta under pandemin har något med detta att göra.

    Nu får vi hoppas på att vädret stabiliserar sig och att solen får vara framme mer.

    Ha en bra 1 maj.

    Kram Carin

    Gilla

    • friochlycklig · 16 dagar sedan

      Jag tror att Covid kan ha med saken att göra, kanske inte vaccinet. Vem vet? Att vi blir äldre också?! 😯
      Ha det fint själv och demonstrera lugnt. Kram

      Gilla

Lämna en kommentar