Snart är det dags. 

På fredag ska vi äntligen få träffa några av våra kärisar från 🇸🇪.

Detta som jag gjorde förra veckan är en chiliolja och den blev mycket god. 

Vi har haft den på det mesta. Allt från potatismos till köttbullar. 

Mötte några vänner på Waldemars för en pratstund. 
Var på Rockys en dag.
Nerium är fantastisk just nu.  Blommar överallt. 
Hade en färdig kycklingfilé så jag gjorde en jättegod jordnötssås, kokte ris och edamame och strödde över sesamfrön.  Mums!
Sand i luften.

Jag tror att det var i fredags.  Det var konstigt ljus hela dagen pga sanden i luften.  Det blir ett märkligt gulorange ljus och dålig luft som kan uppfattas som svår att andas in. 

Marknadsöl på An Sibin. 
Middag på Centralgrillen med vänner. 
Falsk moussaka till söndagsmiddag.

Bästa salladen, snabb och enkel: smått skuren gurka, tomat och rödlök, pressad citron, olivolja, salt och peppar. 

Trevligt besök av en vän igår.

Jag bakade minifocaccior med riven ost och örtolja. De var goda till oliver, mandlar, fuet och lite vin. När vår vän hade gått och jag började diska så kom våra grannar och frågade om vi ville hänga med till go-carten.  Jag tänkte säga nej men Fredrik älskar att köra gocart så vi hängde med och det var trevligt.  F, T och O körde och jag och E hejade på. 

F vann med liiiiten marginal. 

Nu ska jag gå upp och titta till ovanvåningen.  Vi ska ju som sagt ha gäster om några dagar.  👍🙂

Ha en bra vecka!

2 kommentarer

  1. Anonym · 9 dagar sedan

    Lät som en smarrig olja som du fixade till.

    Ibland kan det bli skoj fast man inte har någon lust.

    Så mysigt att få ner barnbarnen, för det är det väl?

    Ha en fortsatt bra vecka.

    Kram Carin

    Gilla

    • friochlycklig · 8 dagar sedan

      Ofta blir det spontana förvånansvärt trevligt. 2 barnbarn med mamma och brorsbarnbarn kommer. Kram

      Gilla

Lämna en kommentar